Inschrijven in het RVEN

De afgelopen periode is ons gebleken, dat er nog veel onbekend is aan het Register Varend Erfgoed Nederland (RVEN).

Zowel op evenementen als ook via Facebook en andere social media worden er vragen gesteld over “hoe kan ik mijn schip opgeven voor het RVEN”.

Daarom even een korte samenvatting van de wijze waarop een schip kan worden voorgedragen voor het RVEN.

  1. Eigenaar is lid / aangesloten bij één van de 16 bij de Stichting Federatie Varend Erfgoed Nederland (FVEN) samenwerkende behoudsorganisaties.
  2. Daarna kan men een aanmeldformulier downloaden.  Volg deze link.
  3. Op het aanmeldformulier staat wat een eigenaar dient te doen bij de aanvraag. Invullen
  4. Betaling verrichten
  5. Gevraagde bijlagen verzamelen
  6. het geheel in Word en JPG inzenden aan de schouwcommissie van de Behoudsorganisatie waar U lid of aangesloten bent.

Hoe gaat de aanvraag voor opname in het RVEN dan verder.

De betreffende schouwcommissie neemt de aanvraag in behandeling en vraagt indien nodig nadere informatie op bij de eigenaar.

Is verdere informatie niet nodig, dan zal de schouwcommissie het schip voordragen voor registratie in het RVEN.

Vervolgens verzorgt de FVEN, dat de registratie wordt ingevoerd in het RVEN.

De basiscriteria waaraan een schip moet voldoen om als Varend Erfgoed te kunnen worden ingeschreven staan op deze website (zie hier de criteria)

Wilt u een sterk FVEN registreer dan bij RVEN !

Geplaatst in Registers, RVEN en getagd met .